1969 vann Henriksson och Ebbekke Roslagsloppet och Getingloppet i sin nya skapelse Smuggler 21 det skulle visa sig att det var ett skrov som skulle hålla sig ända in på 2000-talet och bidra till flera modeller
Efter det började man att tillverka en DC både i Sverige och Strömmens verkstad i Norge och senare kom även en Cabin men när Segmo-båtar satte tänderna i båten med designern och idésprutan Conny Carlsson i spetsen ritade man 1982 utifrån DC en Smuggler 21 Fishing med utombordare och en vattentunnel för att göra båten lite mer stabil då det smala Smugglerskrovet är lite rankt vid stillaliggande det blev första steget till en hardtop och på originalbroschyren till 21 Fishing (se bildspelet nedan) kan man nästan se på dåvarande kapellet hur man såg framför sig hur hytten skulle se ut
1984 kläcktes så den första Svanen dvs. Smuggler 21 HT då hade man ritat en hytt som skulle göra att 21-an blev komplett vackra och helt harmoniserande linjer från för till akter sällan man ser det nu för tiden
Nu byggdes det tyvärr bara 19 båtar men det har nog gjort att båten blivit högst eftertraktad av alla Smugglers lite förvånande efter som gemene man verkar vilja ha större och större båtar nu för tiden och 21 HT är väl ingen båt man tar med sig familjen och åker på veckolånga semestrar i inredningen är ganska standard när det gäller hardtop-båtar
Det har ryktas lite om att nytillverkning kan vara på gång Hamréns Smugglerbåtar har rättigheter till både namnet Smuggler och skrovet medan Segmo-plast har till hardtopen och om man kan komma överens och efterfrågan finns så…kanske vi får hoppas.