Det finns många fina båtar i segmentet Smuggler Segmo och det är många man suktar efter om man gillar denna typ av båt men frågan är om inte denna 28:a är den flest suktar efter av alla? Det hela började med när dåvarande 24:a ägaren som vi kan kalla Rupert som vid det här laget är mer eller mindre känd i Smugglerkretsar letade efter fyra fot till och tillslut efter letande med ljus och lykta lyckades landa denna smäckra varelse med sänkt vindruta och fällbar targabåge då tidigare ägare hade båtplats vid en låg bro.
Till en början var båten utrustad med en Johnson GT 300 V8 som på den tiden var bland det grymmaste maskinerna man kunde ha detta var en motor som älskade både bensin och tvåtaktsolja och vid köpet ingick fat med tvåtaktsolja.
Nästa motor som båten utrustades med var en Yamaha 350 V8 som var en fantastisk motor till denna båt men den motorn var det tyvärr inte bara Rupert som gillade utan den verkade även vara tjuvarnas favorit och efter ha blivit bestulen på motorn flera gånger var det dags att göra något åt saken. Efter många funderingar och diskussioner på FB kom Rupert i kontakt med Smugglervärldens svar på Åsa-Nisse innovatören och ingenjören Sigge och man diskuterade fram en lösning med dubbelmotage av Mercurys 225 V8 maskiner på en Sigge-designad aluminiumplatta
Efter diverse justeringar, inställningar och propellertester är nu båten en 60+knops skönhet som känns fulländad men jag misstänker att mer kommer att förfinas i framtiden.